Skip to main content

Dedikert landingsside

Gir deg raskt resultat for digital markedsføring kampanje

Gir deg raskt resultat for digital markedsføring kampanje

Hva er en Landingsside?

Enklest forklart er det en destinasjonsside/nettside som en besøkende kan ankomme eller "lande" på. Landingssider innenfor området for markedsføring og reklame, er det mer vanlig å referere til en dedikert landingsside som er en frittstående nettside forskjellig fra din nettsted som er designet for et enkelt fokusert mål.
Dette betyr at landingssiden ikke bør ha global navigasjon å knytte det til den primære nettsiden. Hovedårsaken til dette er å begrense muligheten for de besøkende, noe som igjen bidrar til å lede dem mot det planlagte konverterings målet.

Typer av landingssider

Det er 2 hovedtyper av landingsssiden, klikk og lead generering (også referert til som Lead Gen eller fangst sider)

Klikk landingssider
Klikk landingssider (som navnet tilsier) har som mål å overtale den besøkende til å klikke seg gjennom til en annen side. Vanligvis brukes i e-handel, kan de brukes til å beskrive et produkt eller tilbud i tilstrekkelig detalj slik som å "varme opp" en besøkende til et punkt der de er nærmere å ta en kjøpsbeslutning.
Alt for ofte, er inngående reklame trafikk rettet mot handlekurv eller registreringssidene. Dette fører til dårlige konverteringer som annonsen ikke gir tilstrekkelig informasjon for noen å ta en avgjørelse.
Det er der klikk landingssider gir en mye høyere sjanse for konvertering å ha passert gjennom detaljene for landingssiden.

Lead Generering landingssider
Lead generering landingssider brukes til å fange opp brukerdata, for eksempel et navn og e-postadresse. Det eneste formålet med siden er å samle informasjon som vil tillate deg å markedsføre og få kontakt med "kunden" på et senere tidspunkt. Derfor vil en "fangst" side inneholde et skjema sammen med en beskrivelse av hva du får i retur for å sende inn dine personlige data. Det er mange bruksområder for lead generering landingssider, noen eksempel på bruk er listet opp nedenfor:

  • EBok eller whitepaper
  • Webinar registrering
  • Konsultasjon for profesjonelle tjenester
  • Rabattkupong/voucher
  • Konkurranse
  • Gratis prøveperiode
  • En fysisk gave (via direktereklame)
  • Melding om en fremtidig produktlansering

Lengden på skjemaet og nivået av personopplysninger brukere blir spurt om å fylle ut kan ha en direkte innvirkning på konvertering. Prøv å be om det absolutte minimum av informasjon som vil gjøre deg i stand til å markedsføre for potensielle kunder effektivt. For eksempel ikke be om en telefon eller faksnummer hvis du trenger bare å kontakte dem via e-post.

Få hjelp med landingsside

Jeg kan nå tilby proffesjonelle dedikerte landingssider til en rimelig kostnad.
Jeg har lansert denne nye tjenesten på følgende lenke: www.kampanje.biz

Når du bestiller en dedikert landingsside via meg, vil adressen f.eks. bli kampanje.biz/firmanavnkampanje.biz/toyota
Da får du en kort url, som kan limes f.eks. inn i mail signaturen i kampanjeperioden.

Ta kontakt, hvis du ønsker hjelp med dedikert landingsside

markedsføring, webutvikling, seo